Select Page

Kako kreirati klupski logotip (i zašto bi to trebali učiniti)

l
Objavljeno: 11. January 2021.

Svi ljubitelji sporta mogu prepoznati boje i logo svog kluba izdaleka. To su dva najvažnija elementa identiteta kluba.

Logotipi su, međutim, malo zeznuti. Kreiranje logotipa sportskog tima veliki je zadatak, posebno za nekoga tko se ne bavi dizajnom.

Mislim, odakle uopće započeti?

Da bih vam pomogao u ovom važnom dijelu identiteta kluba, u nastavku sam sastavio mali vodič kojeg možete koristiti za osmišljavanje vlastitog logotipa.

Objasniti ću zašto vam uopće treba logotip, kako pomaže vašem klubu, a zatim ćemo proći kroz korake njegovog dizajniranja.

Jeste li uzbuđeni? I trebate biti :).

 

Zašto vaš klub treba logotip?

Prije nego što ga započnemo izrađivati, postavlja se pitanje zašto uopće stvarati logotip sportskog kluba.

Treba li vam zapravo? Nije li to samo trik? Napokon, ime vašeg kluba trebalo bi biti dovoljno, zar ne?

Ispada da je logo kluba puno više nego samo “lijepa stvar koju treba imati”. Iz dobrih razloga.

 

Logotip vam daje identitet

Ako ste ikada slušali pjesmu “Three lions on a shirt” ili čuli kako francuski navijači skandiraju “Allez les bleus”, znat ćete da su klubovi (ili reprezentacije) daleko više od njihovog imena.

Logotip ekipe ne postoji samo da bi se pojavio na tablicama liga ili bio tiskan na opremi. Umjesto toga, to je ključni identitet za igrače, članove kluba i navijače.

Poput državne zastave, logotip kluba može izazvati mnoge snažne emocije. Može dati ljudima osjećaj pripadnosti i jedinstva, a time i stvoriti odanost i podršku.

Nije loše za malu sličicu, zar ne?

 

Daje profesionalnost vaš klubu

Međutim, vaš logotip nije samo komunikacija timskog duha iznutra već i slika profesionalnosti izvana.

Dobro osmišljen logotip kluba pokazuje predanost i da sebe shvaćate ozbiljno. Napokon, svaki profesionalni tim ih ima.

Čak i ako zapravo niste u profesionalnoj ligi, vaše komuniciranje će učinit da izgledate poput sile na koju treba računati. I igračima, i protivnicima, i sponzorima.

 

Čini vas prepoznatljivim i pamtljivim

Mnogi ljudi koji odu u stranu zemlju na kraju posjete barem jedan poznati restoran brze hrane.

To je zato što su ove tvrtke potrošile ogromne količine novca i vremena na svoj marketing kako bi se učinile prepoznatljivima.

Brzo, razmislite o lancu brze hrane koji vam se sviđa! Šanse da ste se bez napora sjetili njihovog logotipa su praktički 100%.

U istom smislu, posjedovanje vlastitog logotipa kluba pružit će drugima točku prepoznavanja i pomoći vam da se istaknete iz mase.

Zauzvrat, ovo će povećati vjerojatnost da će vas se sjetiti kad budu razmišljali o pridruživanju klubu ili sponzoriranju.

Jeste li već uvjereni? Dobro, onda krenimo na dobre stvari.

 

Kako kreirati logotip sportskog kluba u 10 koraka

U redu, sad kad smo utvrdili gradivo i saznali “zašto”, prijeđimo na “kako”.

1. Brainstorming

Kao prvi korak, moramo iznijeti okvirne upute za dizajn vašeg logotipa. Za to je važno razmisliti o tome što želite komunicirati.

Jesam li spomenuo da je logotip sportskog tima samo identitet? Da? E, sad je vrijeme da preispitate svoj identitet.

Pa, što želite poručiti svojim logotipom? Što će biti glavna poruka? Koje vrijednosti želite priopćiti javnosti?

Odgovor na ova pitanja pružiti će vam glavna načela za ostatak postupka.

Također vam pomaže razmisliti o postojećim točkama identiteta, poput imena vašeg tima, nadimaka, vašeg stadiona ili dvorane i drugih stvari koje bi ljudi već mogli povezati s vama.

 

2. Istražite primjere dobre prakse

Osim toga, jednako je važno pronaći vanjske referentne točke i konkretnu inspiraciju za dizajn logotipa sportskog tima.

Srećom, Internet doba ovo čini izuzetno jednostavnim. Samo potražite Googleovu sliku za svoje logotipe klubova koji se bave vašim sportom (ne nužno samo taj sport) i/ili pogledajte web stranice s dizajnom i inspiracijom:

Gledajući primjere, kreativni će vam sokovi poteći i pomoći vam u osmišljavanju grubih ideja za dizajn.

Da biste suzili svoj koncept, razmislite o sljedećim pitanjima:

  • Što volite i što biste željeli oponašati?
  • Kako možete poboljšati postojeće ideje i biti drugačiji?
  • Koje biste elemente voljeli koristiti i kojih se svakako želite kloniti?

Pogledajte onoliko primjera koliko vam je potrebno da biste stekli dobar osjećaj u kojem smjeru ćete krenuti. Kad se osjećate spremni, vrijeme je da prijeđete na sljedeći korak.

Samo mala napomena: iako je potpuno u redu uzimati inspiraciju iz logotipa drugih klubova, nemojte otvoreno otkidati njihov dizajn poput ovih ljudi. To je potpuno pogrešan smjer i u startu urušava svaku naznaku autentičnosti.

 

3. Razmislite o različitim vrstama logtipa

Tijekom istraživanja brzo ćete shvatiti da postoje različite vrste logotipa.

Neki su apstraktne slike ili simboli, dok se drugi temelje na fontu.

Također ćete otkriti da su logotipi sportskih klubova najčešće mješavina jednog i drugog:

mixture-logos

Vidite na što mislim?

To je zato što su logotipi koji nemaju tekst uglavnom dobra stvar za tvrtke koje će potrošiti puno energije (i novca) na brendiranje. Sjetite se samo NIKE logotipa. Nekad je logotip sasdržavao natpis NIKE, a danas je ostao samo swoosh. Njega automatski, nepogrešivo povezujete s brendom.

U isto vrijeme, ako samo vaše ime bude ispisano, nedostaje asovijativna snaga i emocija.

Stoga ćete vjerojatno dobro slijediti njihove primjere i ići istim dizajnerskim putem.

Međutim, ako imate neku cool ideju koja je drugačija, nemojte dopustiti da vas ja spriječim da je ostvarite.

 

4. Istražite fontove sportskih klubova

Fontovi mogu biti važan dio logotipa.

Oni su pomalo znanost za sebe, zbog čega je dobro provesti istraživanje po tom pitanju.

Srećom, na raspolaganju imamo nekoliko cool kolekcija fontova za sportske timove:

Osim korištenja postojećeg fonta, postoji i mogućnost izrade prilagođenog, kao što to rade mnogi profesionalni klubovi:

custom-font-logos

Međutim, ne morate raditi ništa pretjerano drečavo. Sasvim je dovoljno koristiti već postojeće fontove pri kreiranju logotipa.

Kao i za sve drugo, ovisi o vašim vlastitim željama i ciljevima koji ćete font izabrati.

(Btw, ako stvarno želite duboko zaroniti u ovu temu, postoji istraživački rad na 80 stranica o tipografskim trendovima u američkim sportskim brendovima. Samo za štrebere.)

 

5. Počnite skicirati

Kad budete osjećali da imate dobre obrise, započinje zabavni dio. Vrijeme je da olovku stavite na papir.

Ne brinite ako niste super talentirani, ovdje se ne radi o stvaranju krajnjeg proizvoda, već o oživljavanju vaših grubih ideja.

Možete zapisati onoliko ideja i napraviti ponavljanja koliko god želite, bez potrebe da se cenzurirate. Količina je u ovom trenutku u redu, kasnije se možete usredotočiti na kvalitetu.

Poigrajte se malo, budite kreativni i pogledajte što će iz toga proizaći.

Također, koncentrirajte se na oblik više nego na boju.

To je zato što ćete prije svega vjerojatno u logotip ugraditi boje svog tima, tako da u tome ne trebate biti super kreativni.

No što je još važnije, dobar logotip mora raditi jednako dobro u crno-bijelom izdanju kao i u boji.

Napokon, morat će izgledati dobro na mnogim različitim vrstama medija, od ogromnih plakata u boji do tiska na dresove.

Dakle, nemojte još vaditi bojice :).

 

6. Rafinirajte vaše ideje

Tijekom gornjih koraka vizija vašeg logotipa trebala je postati puno jasnija i na stolu biste trebali imati niz različitih ideja.

eagles-logo-refinement

Sad je vrijeme da sortirate pšenicu od kukolja i pročistite svoj koncept.

Da biste odabir suzili na nekolicinu odabranih, prođite kroz ideje za vaš logotip i provjerite ima li sljedećih karakteristika:

  • Primjerenost – komunicira li dobro ono što radite? Mogu li ljudi razumjeti kojim se sportom ili disciplinom bavite?
  • Jednostavnost – Je li neka ideja previše komplicirana ili zbunjujuća?
  • Prepoznatljivost – imitirate li previše već postojeći logotip? Je li logotip lako pamtljiv?
  • Opipljivost – Može li se logotip razumjeti bez problema?
  • Bezvremenost – Hoće li biti prepoznatljiv u godinama koje dolaze?

Sve navedeno su obilježja dobrih logotipa. Njihova uporaba pri sortiranju vaših ideja pomoći će vam da otkrijete ono pšto stvarno vrijedi.

Također, slušajte svoje srce. Prirodno je da vas neke ideje privlače više od drugih i često postoje dobri razlozi za to.

Ako možete, suzite odabir na najviše tri koncepta.

 

7. Razmislite i pokušajte dobiti feedback

Ako niste sigurni kojim putem krenuti ili ste zaglavili tijekom postupka stvaranja, često je dobro napraviti korak unatrag.

Stvaranje logotipa je proces. Uzmite pauzu i odmaknite se malo, dopustite idejama da izađu i stvorite im prostor da sazriju.

Potrudite se dobiti čim više povratnih informacija. Razgovor s drugima često donosi nove aspekte i ideje koje sami nikada ne biste smislili.

Osim toga, uključivanje članova vašeg tima u proces sjajan je način da se svi osjećaju dijelom projekta. Dopuštajući im da glasaju za svoje favorite i daju svoj doprinos, stvarate još jači timski identitet.

 

8. Odaberite vašeg favorita

U redu, do sad biste već trebali doći do točke u kojoj možete donijeti odluku. Ako vam nijedna ideja nije baš lega, možda je vrijeme da započnete ispočetka.

Nakon što se odlučite za koncept, vrijeme je da  razradite detalje konačnog proizvoda.

Jedan od najvažnijih aspekata tijekom faze pročišćavanja koncepta jest vidjeti što se može oduzeti. To je ustvari najveći problem kod dizajniranja logotipa – pojednostaviti logotip.

Moj prijatelj, grafički dizajner, jednom mi je rekao da najveći dio dizajna logotipa čini jednostavnijim.

Najjednostavniji logotipi često su najupečatljiviji, a također ih je lakše reproducirati u različitim verzijama.

 

9. Angažirajte dizajnera

Kao što sam rekao na početku, vaš logotip predstavlja vaš tim prema vanjskom svijetu pa ne želite da bude napravljen ofrlje.

Stoga, ako u svom timu nemate grafičkog dizajnera, za konačni proizvod biste trebali razgovarati s profesionalcem.

Prije svega, profesionalni dizajner moći će vam pomoći usmjeriti vašu ideju i dovršiti doradu.

No što je još važnije, on ili ona moći će vaš koncept logotipa pretvoriti u digitalni oblik kako biste ga mogli početi koristiti.

To također uključuje znanje o važnim tehničkim aspektima koji će osigurati da se logotip može ispisati, da ima odgovarajuću razlučivost i druge stvari na koje ne biste nikada pomislili.

Iako će ovo vjerojatno koštati nešto novca, to će vam vrlo vjerojatno biti jedna od najboljih investija ikad!

Ako ne znate kako pronaći profesionalnog dizajnera logotipa, možda biste htjeli isprobati usluge poput 99 dizajna, gdje možete započeti natječaj za dizajn i dobiti prijave od cijelog svijeta po pristojnim cijenama.

Odaberite prijedloge koji vam se sviđaju, prilagodite dizajn prema vašim potrebama i gotovi ste.

 

10. Počnite koristiti novi logotip

To je to, uspjeli ste! Čestitam! Stvorili ste važan dio identiteta kluba.

Međutim, osim slavlja, najvažnije je da svoj logotip zapravo počnete koristiti čim prije.

sportspress-eagles-logo-usage

Počnite ga stavljati na sva važna mjesta, poput dresova, biltena kluba, memorandume, vizitke i – što je najvažnije – na web stranice vašeg kluba.

 

Jeste li spremni stvoriti logotio vašeg kluba?

Logotip momčadi često je prvo na što ljudi pomisle u vezi sa sportskim timom ili klubom.

Stoga je to jedan od najvažnijih alata za stvaranje osjećaja identiteta i stvaranje prepoznatljivosti.

Međutim, za ljude koji se ne bave dizajnom, sastavljanje logotipa može biti teško. Srećom, sada imate vodič koji će vam barem malo pomoći.

To ne znači da to morate ili biste čak trebali ići sami. Traženje profesionalne pomoći svakako je poželjno za stvaranje izvrsnog krajnjeg proizvoda.

Međutim, velik dio rada možete obaviti i sami.

Vaša uključenost u proces dizajna će osigurati da konačni logotip zaista predstavlja vaš klub i postane važan dio vaše kulture i identiteta.

Vjerojatno biste trebali pročitati i ove savjete