Dobro, možda vaš klub nije Real Madrid, L.A. Lakers, ili PPD Zagreb.
I to je sasvim OK, ne mogu svi igrati u najboljim ligama svijeta. Išak, to ne znači da ne zaslužujete priznanje i podršku.
Napokon, što je bolje od toga da vas ljudi bodre na vašim utakmicama?
Ili novi igrači koji stoje u redu da bi dobili šansu zaigrati za vas?
Još bolje, sponzori koji žele da vaš dres krasi njihov logotip ili vas žele financijski podržati?
Nažalost, ove stvari ne padaju s neba. One zahtijevaju vrijeme, trud i veliki osobni angažman.
Dobra vijest je, međutim, da postoji jako mnogo načina z apromociju vašeg kluba, a tehnologija ih je učinila pristupačnim, ponekad čak i besplatnim.
Dakle, kako bismo vašem klubu osgurali slavu, pažnju i pratitelje koje zaslužuje, u ovom ćemo članku obraditi različite marketinške ideje za sportske kubove, online i offline.
Online promocija sportskih klubova i evenata
Ako netko čuje za vaš klub ili event i želi saznati više o tome, što će prvo učiniti? Točno, pogodili ste – Google.
U vremenima kada svi imaju pametni telefon, internet je obično prvo mjesto na kojem će ljudi pronaći informacije o bilo čemu.
Stoga ja ključno da dobro iskoristite dostupne marketinške kanale na mreži.
1. Iskoristite WordPress da izradite besplatnu, profesionalnu web stranicu
U većini slučajeva web stranica vašeg kluba ili eventa bit će prva stanica za one koji traže informacije, bilo da se radi o novim pratiteljima, novim igračima ili novinarima.
To je vjerojatno i prva stvar koju će potencijalni sponzori pogledati. Iz tih je razloga važno da ostavite dobar prvi dojam.
Ako već imate web stranicu, možda biste htjeli pogledati savjete o tome kako poboljšati dizajn vaše web stranice.
U slučaju da još niste aktivni na mreži, ne brinite. Danas je vrlo jednostavno stvoriti web stranicu, čak i ako niste web dizajner ili programer.
S WordPress-om gotovo svatko može stvoriti web stranicu profesionalnog izgleda u doslovno nekoliko minuta.
WordPress platforma već pokreće 25% Interneta – doslovno milijune web stranica, uključujući i ovu.
Jedan od glavnih razloga njegovog uspjeha je činjenica da je WordPress otvorenog koda i stoga potpuno besplatan za upotrebu.
Uz to, tisuće besplatnih, visokokvalitetnih tema olakšavaju potpunu promjenu dizajna bilo koje web stranice pritiskom na gumb.
Osim toga, funkcionalnost platforme može se proširiti gotovo unedogled putem dodataka u WordPress direktoriju koji se kreću od SEO rješenja do fotogalerija i obrazaca za kontakt do bilo čega što se može zamisliti.
NIje cilj ovog članka da vam podrobno opiše kako točno izgraditi web stranicu s WordPress-om (iako obećavam da je to zaista jednostavno!), za početak možete koristiti sljedeće resurse:
- WordPress Codex – Getting Started With WordPress
- Tyler Moore – How to Make a WordPress Website 2015 (video)
2. Koristite profesionalna, provjerena rješenja
Ako je sve ovo previše za vas i ne osjećate se sigurni da ste sposobni napraviti vlastitu web stranicu, možda vam možemo pomoći. Slobodno mi se javite i zatražite ponudu.
Ja recimo uz WordPress koristim odličan SportsPress Pro, dodatak koji vam omogućuje jednostavno dodavanje profila momčadi i igrača, tablice liga, predstojećih utakmica i još mnogo toga na bilo koju WordPress stranicu. Mogu reći da oje ovaj dodatak pravi life-saver.
3. Izradite newsletter
Iako je relativno stara tehnologija (u internetskim godinama), e-pošta je i dalje važan marketinški kanal.
Tvrtke poput MailChimp-a omogućuju vam jednostavno postavljanje i upravljanje profesionalnim newsletter-ima, uključujući upravljanje bazama osobnih podataka, alate za izradu predložaka e-pošte i još mnogo toga.
Uz to, usluga je potpuno besplatna za upotrebu ukoliko imate do 2000 kontakata.
E-pošta je izvrstan alat za informiranje igrača, navijača i volontera o nadolazećim događajima, utakmicama i svemu ostalom što se događa.
Također je učinkovit kanal za održavanje kontakta sa svojim najvjernijim pratiteljima, slanje bonus materijala, zahvalnica, ekskluzivnog sadržaja i drugih stvari zbog kojih se osjećaju cijenjenima.
Kako znate da su vaši najbliži obožavatelji u bazi?
Pa, razmislite o vlastitom korištenju Interneta. Dajete li svoju adresu e-pošte slobodno i bez ikakvih naknadnih razmišljanja ili samo onima u koje imate povjerenja i koji vas zanimaju?
Nadam se da je vaš odgovor bio potonji.
I drugi ljudi razmišljaju na isti način. Ako se odluče prijaviti na vaš newsletter, to je ogroman pokazatelj povjerenja i interesa i prema tim biste se ljudima trebali ponašati s poštovanjem koje zaslužuju.
4. Budite prisutni na društvenim mrežama
Društvene mreže su sveprisutne. Danas su gotovo svi članovi barem jedne društvene platforme.
Mislim, mama mi je frend na Facebooku. Mislim da sam sve rekao :).
Osim širokog dosega, ono što je sjajno u društvenim mrežama jest to što su uglavnom sve besplatne za upotrebu. Kao posljedicu predstavljaju jeftin način za promociju vašeg kluba ili eventa.
Platforme društvenih medija omogućavaju navijačima da imaju izravnu vezu sa svojim omiljenim timom, komuniciraju s igračima i članovima kluba, kao i primaju važne vijesti i novosti.
Zvuči dobro? POgledajmo malo neke od najvećih mreža i kako ih možete koristiti za marketing svog sportskog tima.
Napomena: Ne morate biti aktivni na svim društvenim mrežama. Zapravo vjerojatno ne biste ni trebali, osim ako imate resurse da se pravilno brinete za sve platforme. Dobra je ideja koncentrirati se na jednu mrežu i stvarno je savladati prije nego što se polako razgrana na druge.
(Ipak, slobodno otvorite račune na svakoj platformi od samog početka kako biste rezervirali svoje korisničko ime.)
Facebook je daleko najveća društvena mreža. To znači da postoji obilje prilika za interakciju oko vašeg kluba, promociju događaja i objavljivanje vijesti.
Uspostavljanjem posebne Facebook stranice kluba ili eventa pružate sljedbenicima način interakcije s vama.
Platforma također olakšava postojećim sljedbenicima da lajkaju i dijele sve što objavite na svojoj stranici, povećavajući tako doseg vašeg sadržaja.
Što sve možete podijeliti sa svojim sljedbenicima? Evo nekoliko ideja:
- Rezultate utakmica, slike i videozapise s natjecanja
- Ankete
- Pogled iza kulisa
- Video poruke igrača
- Nagradne igre i darivanja
Za profesionalni izgleda Facebook page-a pogledajte Buffer-ova 23 alata i resurse za stvaranje slika za društvene medije.
Ako imate nadolazeća natjecanja ili druga događanja, možete koristiti Facebook događaje (events). Omogućuju vam postavljanje stranice događaja sa svim potrebnim informacijama, pozivanje ljudi da se pridruže i pozivanje drugih.
Ovo je sjajno za širenje vijesti i podizanje svijesti!
Osim toga, ako to ima smisla za vaš tim, sada čak možete prodavati karte, članarine, robu i još više izravno s Facebooka. Aplikacije poput Ecwid-a to omogućuju.
Ova platforma za mikroblogiranje još je jedan sjajan kandidat za promociju tima. Međutim, za razliku od Facebook-a, na ovoj se platformi puno više radi o neposrednosti.
Korisnici Twittera tragaju za događajima i vijestima koji se trenutno događaju. To mrežu čini savršenim alatom za objavljivanje ažuriranja s natjecanja uživo.
Na taj način možete pratiteljima koji nisu mogli doći na natjecanja dati do znanja što se događa i učiniti da se osjećaju uključeno bez obzira jesu li na poslu ili kod kuće na kauču.
Kada za marketing koristite Twitter, svakako iskoristite hashtag-ove. Ako ih priložite svojim porukama, vaše vijesti će dobiti svi koji su zainteresirani za istu temu kao i vi. Pomoću Hashtagify.me možete pronaći hashtag-ove povezane s vašim sportom.
Osim toga, Twitter je također izvrstan alat za umrežavanje. Omogućuje vam pridruživanje razgovorima i povezivanje s drugima, poput lokalnih novinara i vijesti.
Prateći ih i cvrkućući na njima, možda ćete pridobiti korisbike da pokupe vaše priče i vijesti. U svakom slučaju vrijedno je pokušati.
YouTube
Siguran sam da vam ne moram objašnjavati YouTube. Šanse su da ste ga već danas koristili za gledanje mačaka poput milijuna drugih ljudi.
Video platforma je još jedna dobra prilika za marketing sportskih timova.
Prijavljivanje na YouTube račun omogućuje vam dijeljenje videozapisa s treninga, klupskih događaja, najzanimljivijih utakmica, golova, intervjua s igračima i drugih zanimljivih sitnica.
Na primjer, jeste li vidjeli ovu proslavu golova iz islandskog nogometnog kluba?
Prilično cool, zar ne? Taj je video postao viralan i vidjeli su ga milijuni ljudi širom svijeta.
Evo korisnog vodiča kako najbolje iskoristiti svoj račun i stvoriti profesionalnu prisutnost na YouTubeu.
Sve što je ovdje preneseno, naravno, također se može podijeliti na drugim društvenim računima. Win-win situacija ako mene pitate!
FourSquare
Lokacijski marketing jedna je od sljedećih velikih stvari na webu, što se vidi iz nedavnog naglaska Googlea na lokalnom pretraživanju.
Foursquare je usluga koju ljudi koriste za pronalaženje tvrtki u blizini, označavanje na različitim mjestima i ostavljanje komentara i slika povezanih s njima.
Budući da su sportski klubovi lokalni po definiciji, bilo bi dobro registrirati se na ovoj platformi.
Nakon toga možete potaknuti igrače i navijače da se prijave na vaše utakmice i događaje. Njihovi prijatelji i kontakti tada će o tome čuti u svom feedu vijesti, dalje šireći vijest o vašem klubu ili eventu.
Offline promocija sportskih klubova i evenata
Iako u gore navedenim idejama ima puno benefita, nije sve na na mreži. Dobra stara neposredna real-life promocija također može djelovati na podizanje svijesti o vašem klubu.
5. Iskoristite usmenu predaju
Prije nego što počnete voljeti društvene medije i web stranice, zašto ne biste iskoristili jedno od najstarijih načina komunikacije koje je čovjeku poznato? Osobno, ovo je najbolji i najiskreniji način promocije i u dosadašnjem iskustvu imam odlične rezultate.
Ovisno o veličini vašeg kluba, imate pristup velikoj proširenoj mreži prijatelja, obitelji i poznanika članova vašeg kluba.
Ljudi koje vi ili drugi osobno poznajete često im pružaju potporu. Stoga, zašto ih ne pokušati uključiti?
Ipak, da bi ovo uspjelo, presudno je da zapravo sve informirate. Napokon, članovi vašeg kluba mogu drugima reći samo ono o čemu i sami znaju.
Prije spomenuti newsletter izvrstan je način da vaš unutarnji krug kontakata bude u toku i da ih ljubazno zamolite da obavijeste druge.
Ova vrsta promocije također može lako ići ruku pod ruku s mrežnim marketinškim mjerama. Na primjer, možete zatražiti od članova obitelji da pozovu svoje prijatelje na Facebook događaje.
6. Koristite letke i plakate
Da, govorim o starom, dobrom papiru. Promocija putem tiskanih medija djelovala je desetljećima i nastavlja to činiti čak i u naše digitalno doba.
Besplatne usluge poput Canva-e olakšavaju dizajn profesionalnih plakata i letaka čak i za one koji nisu dizajneri. Ne trebate nekoga zaposliti i potrošiti dodatni novac.
Naravno, ovo nije prikladno za svaku pojedinu utakmicu ili natjecanje, jer bi to zaista bilo previše. Međutim, ako vas očekuju posebni događaji ili poziv za nove igrače, tisak je prilično dobra opcija.
Lokalne tvrtke često više nego rado dopuštaju timovima s njihovog područja da se oglašavaju u svojim trgovinama. Možda čak i uspijete osvojiti neke sponzore!
Zapamtite: ako idete tiskanim putem, ne zaboravite uključiti svoje mrežne platforme. Možda biste ih čak mogli dodati na tiskane materijale u obliku QR kodova koji se lako mogu skenirati bilo kojim pametnim telefonom.
7. Uključite lokalne medije
Prenošenje vaših priča na lokalni radio, novine i časopise se svodi na njegovanje odnosa s medijima.
Novinari i urednici neprestano traže nove priče i materijale kako bi popunili svoja medije. Ako im možete pomoći u nečem zanimljivom, možda će vam biti zahvalni.
KissMetrics ima sjajan članak o tome kako dobiti medijsku pokrivenost. Iako je uglavnom usmjeren na poslovanje, principi koji stoje iza njega također se primjenjuju na promociju sportskih timova, uključujući:
- Izgradite odnos s novinarima prije nego što vam zatrebaju
- Pažljivo pripremite svoju priču
Da biste komunicirali s medijima, važno je i da naučite pravilno napisati priopćenje za javnost.
Inače, ovo jednako dobro funkcionira s lokalnim blogovima i web portalima!
9. Vratite zajednici
Kao što sam već spomenuo, puno potpore dolazit će iz vašeg lokalnog okruženja. Ljudi koje vi i drugi u vašem klubu osobno poznajete najčešće će vam biti prva podrška.
Stoga, zašto ne biste nešto i vratili svojoj lokalnoj zajednici?
Pod tim mislim na činjenje dobrih djela i djelovanju na temama koje se tiču lokalne zajednice.
Pomozite lokalnom projektu, očistite park, neka vaš klub volontira u starom domu, sakupi novac za dobar cilj ili bilo što što poboljšava vaše lokalno okruženje.
Ne samo da će vam to pridonijeti izravnu potporu ljudi koji žive u blizini, već ima i dobre šanse da vam se objavi u medijima (vidi prethodnu točku).
Osim toga, slike i vijesti s terena za zajednicu glavna su hrana za bilo koju digitalnu utičnicu!
PRO savjet: Kada se bavite takvim aktivnostima, obavezno nosite dresove, timske jakne ili bilo što drugo što vas čini prepoznatljivim kao tim i brend.
Zaključak
Bez obzira na veličinu vašeg kluba ili eventa, pronalazak novih članova i navijača oslanja se na dobro predstavljanje vanjskom svijetu.
To bez sumnje uključuje veliki napor i angažman. Međutim, ako se učini ispravno, to se apsolutno može isplatiti.
Srećom, živimo u vremenu i dobu u kojima nam Internet pruža brojne jeftine alate za promociju.
Kao što ste vidjeli gore, već ih svakodnevno upotrebljavate kao i vaši (potencijalni) pristaše. Sve što trebate je naučiti kako koristiti te alate u svoju svrhu.
Međutim, promocija se ne odnosi samo na digitalni prostor. “Staromodni” PR također ima mjesto u promociji vašeg sportskog kluba, pogotovo ako ste uglavnom aktivni na lokalnoj razini.
Usmena predaja, tiskani mediji, interakcija s lokalnim tiskom i vraćanje zajednici samo su nekoliko marketinških ideja za početak.
Jednom kad se zalaufate, nikad ne znate koja će vam se druga vrata otvoriti.